Rekapitulácia zbierky

22.04.2019 19:32

Automobilová technika

 

Osobné : chýbajú mi už len osobné vozidlá typu sedan : ŠKODA 1101 TUDOR, ŠKODA 1200 Sedan, a pod. Tieto vozidlá nik nevyrába v mierke 1:35. Rovnako TATRY , typ 603, 613.

Nákladné :   Ak počítam aj nedokončenú T 815, tak tiež by som nákladné autmobily považoval za kompletné. Rovnako nik nevyrába napr. ŠKODA 706 R, ZIL-130, AVIA, LIAZ. 

Skriňové : Chýba mi T-128 S, PRAGA S5T, ROBUR. Dôvod rovnaký.

 

 

Motocykle:  Ak dokončím JAWU 350, tak mi už bude chýbať len  JAWA 350 typ 634. Dôvod rovnaký. Možno ešte JAWY 50.

 

Delostrelecká technika 

Ťahané delostrelectvo : mám všetko okrem : 85 mm vz.52 a 130 mm K KM-46. Dôvod rovnaký.

Raketomety : Ak sa dočkám 130 mm RM vz.51, budem spokojný. Budem mať všetky. 

 

Technika PVO

Delostrelecká : chýba mi  37 mm plk vz.39, 57 mm PLK čs vz.52, 57 mm PLK S-60, 85 mm PLK vz.44S, 105 mm PLK vz.39N, 130 mm PLK KS-30.

Raketová : chýba S-125 NEVA, S-200 Vega.

Radary : je to smutné, nemám ani jeden , teda okrem PRNS1S12. A že ich v ČSLA bolo ..... Výrobcovia modelov sa im vyhýbajú. 

 

Tanková technika

Tu by som si dovolil tvrdiť, že tanky mám všetky. Rovnako aj samohybné delá.

 

Obojživelné vozidlá

Všetky okrem K-61. PTS-10 je , zatiaľ, v depozite.

 

Ťahače

Chýba len D-350 MAZUR ( jeho vydanie sa blíži ). ATS-59G nik , zatiaľ, nevyrába.

 

Transportéry

Tak tu je dlhodobý deficit v  podobe OT-62 TOPAS a OT-64 SKOT. Údajne svitá nalepšie časy....

 

Ženijná technika

Tak toto je tzv. " Pole neorané " . Tu toho chýb strašne veľa, rýpadlá, žeriavy, buldozéry, cestné valce, cisterny. Privítal by som riečny čln MO-111 MOČÁL. Veľmi zaujímavá by bola aj SMS na P V3S. Aj nejaký autobus by nebol zlý. Ale dôvod stalé rovnaký. Ponuka skoro nulová.

 

Z momentálnej ponuky výrobcov mám skoro všetko, čo som chcel mať. Teda okrem rôznych typov trofejných, povojnových, na ktoré nemám relevantné dôkazy o jej zaradení do výzbroje čs. armády či dokonca ešte aj ČSLA. 

 

Ako ďalší problém pociťujem klesajúci  záujem o túto problematiku. Zopár poradcov už aj odišlo, a potom je dosť ťažké si niektoré veci verifikovať. 

 

Ja sa tejto problematike venujem skoro 30 rokov. A stále objavujem nové informácie, z ktorých mám veľkú radosť. 

 

Uvítam pripomienky- nápady - postrehy, ktoré napomôžu z objektívniť moju zbierku - mihla21@gmail.com .

 

PS : Diskusiu som zrušil z dôvodov častého narušovanie reklamou a neželenými ponukami rôzneho typu. 

 

 

 

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Modely ČSLA